۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴

استاندار کرمانشاه:

بیکاری و اشتغال مسئله اصلی استان است/ ضرورت توسعه آموزش های فنی

بیکاری و اشتغال مسئله اصلی استان است/ ضرورت توسعه آموزش های فنی

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه بیکاری و اشتغال را به عنوان مسائل اصلی استان عنوان کرد و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز فنی حرفه ای استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیکاری و اشتغال پایدار از اصلی ترین مسائل استان است.

وی گفت: در بازه زمانی ۲۰ سال گذشته تا ۵ سال اخیر کرمانشاه جزو استان هایی بوده که در زمینه اشتغال با مشکلات حادی رو به رو بوده و در زمینه بیکاری نیز رتبه اول کشور بوده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به سمت روزهای بهتر در حال حرکت هستیم، تصریح کرد: تدبیر این بیکاری و تغییر شرایط موجود در کوتاه مدت ممکن نیست و باید همه شرایط برای ایجاد اشتغال فراهم باشد.

رازانی با اشاره به نقش مهم آموزش های فنی و حرفه ای در راستای ایجاد اشتغال، گفت: با توجه به این موضوع همراه با مجموعه مدیریتی استان بازدید از مراکز فنی حرفه ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری و آموزش در کارگاه های فنی و حرفه ای کوچک و بزرگ استان در همه بخش های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و خدمات حائز اهمیت است.

رازانی مهارت را به عنوان پایه اشتغال معرفی کرد و افزود: امروز باید امکانات فنی و حرفه ای مورد بازبینی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و اگر کمبودی بود برطرف شود.

وی گفت: بعد از این بازدید جلساتی در سطح استان و استانداری برگزار و در راستای رفع کمبودها در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای تلاش خواهیم کرد تا آموزش ها منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان شود.

کد خبر 3603956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha